Forsiden
Du er her: Forsiden > Organisasjonen

Organisasjonen

Siste nytt

GråsisikHagefugltellingen 2018 (09.02.2018)

Fuglene i nesten 8500 hager eller foringsplasser ble innrapportert under årets hagefugltelling. Det er ny rekord med god margin! Årets telling avdekket blant annet den største vinterforekomsten av gråsisik siden vi startet opp i 2008, og at meisene delvis har kommet seg til hektene etter vanskelige hekkesesonger.

Ingvar ByrkjedalRedaktørskifte i Ornis Norvegica (08.02.2018)

I 2018 er det 40 år siden NOFs fagtidsskrift Cinclus ble opprettet. Tidsskriftet har senere skiftet navn til Ornis Norvegica og er i dag helt nettbasert. Ingvar Byrkjedal har vært redaktør siden 2011, men ble ved årsskiftet avløst av professor Arild Johnsen fra Naturhistorisk museum i Oslo.

Dvergfalk fasitbildeFjerde runde av Fotonøtta i 2017 (29.01.2018)

De to bildene i denne runden er helt avgjørende for avslutningen av Fotonøtta 2017: Skilles det ut en vinner, eller må vi tradisjonen tro ta ekstrarunder på nettet for å avgjøre det hele? Det er mange som har full pott så langt – vi forventer derfor mange svar denne gang. Lykke til med innspurten!

GulspurvBli med på Hagefugltelling 27.-28. januar (23.01.2018)

Da er tiden kommet for å sjekke hvordan det står til på fuglefôringsplassene rundt omkring i landet. Det er rapportert mye gråsisik og dompap flere steder. Det blir også spennende å se om gulspurven fortsetter sin tilbakegang. Du kan hjelpe oss med å få oversikt over vinterfuglenes situasjon!

NOF logoFristen for å søke NOFs fond nærmer seg (08.01.2018)

Fristen for å søke NOFs fond er 15. januar. Både privatpersoner, lag og organisasjoner kan søke om støtte. Søknadene skal leveres ved hjelp av et digitalt søknadsskjema.

KnoppsvaneDette engasjerte oss i 2017 (01.01.2018)

Det er ingen overraskelse at nyheten om «Havnesjefen» - den berømte knoppsvanehannen i Os kommune, ble den meste leste nyheten på birdlife.no i år. Ellers var fuglevern, Årets fugl og Hagefugltellingen mest i vinden i løpet av året.

Nyhetsarkiv