Forsiden
Du er her: Forsiden > Organisasjonen > Fylkesavdelinger

Fylkesavdelinger

En av Norsk Ornitologisk Forening sine stoltheter er foreningens store og aktive lokale nettverk. Vi har fylkesavdelinger i samtlige fylker, og lokallag spredt utover hele landet.

Fylkesavdelingene og lokallagene står for den jevnlige kontakten med og tilbudene til medlemmene, og arrangerer i denne forbindelse møter og turer. Se på aktivitetskalenderen for å finne ut hva som skjer der du bor. Dessuten står de for mange lokale prosjekter og fugleverntiltak, og er en viktig informasjonskilde og støtte for NOF sentralt i faglige spørsmål.

Siste nytt

TemmincksnipeSiste rest av Orkladeltaet må bevares (27.04.2017)

Norsk Ornitologisk Forening (NOF) har skrevet en uttalelse til reguleringsplanen for Havneområde og industri på Grønøra Vest i Orkanger. Til tross for at store deler av Orkladeltaet er utbygd, innehar områdene på vestsida av elveutløpet fortsatt store verdier for naturmangfoldet, spesielt for fugl. NOF ber derfor om at all utfylling og opparbeiding av bakarealer stanses umiddelbart, og at det settes i gang en prosess for vern av hele våtmarksområdet vest for Orklas utløp.

Kjell Thore LeinhardtKjell Thore Leinhardt takket av som leder i NOF Nord-Trøndelag (24.04.2017)

Under årsmøte på Tautra fredag 21. april ble Kjell-Thore Leinhardt takket av som leder i NOF-NT. Han har hatt vervet i 6 år. Et verv han har utført på en utmerket god måte.

RødstrupeFuglelyder på nett (24.04.2017)

Våren har kommet for fullt og naturen fylles av de vakreste strofer. Vår side med fuglelyder kan være grei akkurat nå for å friske opp hukommelsen, eller rett og slett når du er usikker på hva du hører. Her finner du korte lydsnutter fra mer enn 300 arter.

FiskemåkeJernbaneutbygging truer Ramsar-området ved Ilene (19.04.2017)

Bane NOR er i gang med å planlegge nytt dobbeltspor fra Tønsberg til Larvik i Vestfold. En av traséene som vurderes inkluderer en jernbanebro som krysser fjorden rett på utsiden av Ilene naturreservat. NOF er bekymret for virkningen dette vil ha på fuglelivet, og mener alternativet må vrakes.

NOF Sogn og FjordaneÅrsmøte og fugletur. NOF Sogn og Fjordane (11.04.2017)

NOF Sogn og Fjordane inviterer til Årsmøte og fugletur i Førde den 23.april 2017. Vi bruker morgonen frå Førdefjorden til Mo langs det vakre Jølstravassdraget.

LappspurvBli medlem av NOF Hordaland (06.04.2017)

For å fungere som en viktig aktør i arbeidet med fuglevern i Hordaland må vi ha mange med oss. Bli med på laget du også! Støtt fuglevernet i fylket og motta vårt tidsskrift "Fuglar i Hordaland" tre ganger i året.