BirdLife Trøndelag

Høstdagen ved Haukvatnet

Høstdagen ble arrangert for 25. gang ved Haukvatnet i Trondheim. Slik som i fjor deltok NOF avdeling Sør-Trøndelag med en stand under arrangementet. Vi møtte de totalt over 2000(!) deltakerene med fugleaktiviteter og fugleprat. Fra kl 12-15 var det ikke stille ett sekund.

Av Rolf Sandven og Thomas Kvalnes

Publisert 04.09.2016

Høy stemning og stort engasjement på årets høstdag ved Haukvatnet søndag 4. september. Både barn og voksne koste seg med fuglekassesnekring, fuglequiz, kikkerter og teleskoper. Ca. 60 nye fuglekasser kommer nå på markedet som nye hjem for våre småfugler. Utrolig mange fant glede i å gjette fuglequizen, og ikke minst snekre fuglekasser. Mange hadde også artige fuglehistorier som vi fikk høre. Kjetil Aadne Solbakken, Beata Solbakken, Arnt Stavne og Rolf Sandven deltok på arrangementet og koste seg blant mange flotte folk. Thomas Kvalnes tok seg av nødvendige forberedelser med fuglekassene. Slike arrangement gjør mye for fugleinteressen blant folk, og vi kommer helt sikkert tilbake neste år (med dobbelt antall fuglekasser!). Vi inviterer alle NOFere til å bli med på NOFs stand en annen gang. Det er givende å komme i kontakt med så mange andre naturinteresserte.

Flere bilder kan dere se på facebooksiden vår.

Høstdagen

Høstdagen er ett av Norges største kombinerte frilufts- og idrettsarrangementer. Arrangementet er egnet for alle og er også spesielt tilrettelagt for funksjonshemmede. Aktivitetene var lagt til den 2.3 kilometer lange rullestolløypa rundt Haukvatnet.

Høstdagen stand