Forsiden
Du er her: Forsiden > Organisasjonen > NOF Aust-Agder
  Siste nytt    Om oss    Bli medlem    Tillitsvalgte    Lokallag    Kalender    Tidsskrift    Kontakt oss

NOF Aust-Agder

www.agderfugl.net (til hjemmeside)

Dagens observasjoner

Gå til artsobservasjoner.no

Siste nytt

tundraloRikelig med sensommervadere på Tromlingene-turen! (25.08.2021)

Søndag 22. august kunne endelig fuglefolket dra i samlet flokk til Tromlingene i Raet nasjonalpark for å oppleve høsttrekket igjen! De 20 deltakerne hadde sett fram til denne dagen, og vader-registreringene fra lokale fuglekikkere de foregående dagene lovet godt.

TvedestrandNOF-stand i Tvedestrand! (07.08.2021)

Sommeren var enda ikke over da Inge Selås og Helge Venaas fant seg tilrette på Øyvind Bjorvatns plass i bokbyen Tvedestrand 7. august. Mange fastboende og turister var innom for en fugleprat. Med seg fikk de smaksprøver på foreningas tidsskrifter, både de lokale og nasjonale, og enda noen jubileumsbøker skiftet hender.

VoilanNOF avdeling Aust-Agder mot 300! (31.07.2021)

NOF avdeling Aust-Agder stilte med stand i Evje sentrum den solrike siste julilørdagen for å informere om fugleforeninga og selge den flotte jubileumsboka. Det ble mange hyggelige samtaler med forbipasserende for Viggo Åsheim, Mette Berg Nielsen og Helge Venaas, og kanskje slo vi av en prat med medlem nr. 290? Håpet er å runde 300 i jubileumsåret!

NOF logoJubileumsboka til NOF avd. Aust-Agder endelig ferdig! (08.07.2021)

En frisk og solvarm sommerbris hadde ingen sjanse mot de nyutpakkede jubileumsbøkene som lå klare på bordet. Den solide praktboka, «Fugler og fuglefolk i Aust-Agder», lot seg ikke rikke av et skarve vindkast, men den ble revet bort av forventningsfulle fuglefolk og andre interesserte på Hasseltangen onsdag 7. juli.

artsjaktSpennende artsjakt på Tromøya! (09.06.2021)

Lørdag 5. juni inviterte Aust-Agder sopp og nyttevekstforening til tur for å bidra i den store artsjaktenen, en årlig nasjonal dugnad hvor det er om å gjøre å finne flest plante-, dyre- og sopparter i løpet av ett døgn. Initiativtaker Anne Huvestad hadde også invitert med Roar Linjord fra Agder botaniske forening og Helge Venaas fra NOF avd. Aust-Agder. Det ble en flott og lærerrik dag med 173 registrerte arter!

logoÅrsmøtet i NOF avd. Aust-Agder endelig avholdt! (30.05.2021)

Etter mange utsettelser var det 29. mai endelig klart for årsmøte i NOF avd. Aust-Agder, denne gangen på Grimstad vertshus. Mette Berg Nielsen ble valgt til ny leder ved akklamasjon. Årsmøtet vedtok også å innlemme fire nye æresmedlemmer i fylkeslaget.

Nyhetsarkiv